waarisjos.reismee.nl

Hongkong, China

Hier issie dan! Een verhaaltje over Hongkong.Weer is een keer wat anders joh! Superblij dat ik er geweest ben! Van het vliegveld komen en de metro pakken was makkelijk, omdat alles erg duidelijk is aangegeven. Totdat je boven de grond bent! Ik heb 2 uur gelopen om het hotelletje te vinden wat ik geboekt had. Achteraf lag het nog geen 150meter van het metrostation waar ik uitstapte. De hoge gebouwen vallen meteen op. Ze zijn allemaal in slechte staat, maarblijkbaar goed genoeg want echt elke flat ziet zo uit en wat wonen de mensen er super klein, zo ook mijn hotelkamer.

De begane grond van de stad is volledig opgevuld met winkels. Van grote westerse voedsel- en winkelketens tot minishopjes waar oma-chinees haar specerijen staat te garen. De eerste dag ben ik vooral de stad gaan verkennen dus heb er heel wat afgelopen en me ogen uitgekeken bij elke stap die ik deed. Wat een ongelovelijke stad. Het is hier ook warm trouwens, ik lande om 7.20 en het was al heel leuk 26graden:P En geen zon te zien, want het is er erg bewolkt. Dag 2 ben ik vroeg begonnen om er een cultureel dagje van te maken. Op lantau Island de kabelbaan gepakt om een berg op te gaan dat vol in de wolken lag. Hierboven heb ik meerdere boedhistische tempels bezocht. Vervolgens de bus gepakt naar Tai O fishing Village, dit is een vissersdorpje op palen waar de technologie nog niet echt is doorgedrongen. Het is er oud, vies en rommelig. De huisjes zijn met hout en afval in elkaar geknutseld, maar dit maakt het wel interessant om te zien hoe de mensen ook kunnen leven!. Tot slot nog naar de grote Buddha gegaan. Dit is de grootste zittende Buddha ter wereld. Helaas was het pas vanaf dichtbij goed te zien, want het was er erg mistig, omdat het hoog op de berg in de wolken lag.

'S avonds je hotel vinden is net zo'n feest als overdag. De stad is getransformeerd in een grote kermis. Overal hangen grote verlichte uithangborden, de winkeltjes hebben zich naar buiten uitgebouwd en oma-chinees heeft haar pakistaanse neef een mooi kraampje gegeven midden op straat. Markten zijn overal en winkels zijn tot 23.00u open, waardoor het 's avonds bijna niet herkenbaar is met overdag.

Op dit momenttypik dit op Hongkong Airport, omdatmijn volgende vlucht over een paar uur vertrekt! naar auckland:D HELLYEAH. Ookwel weer even genoeg spleetogen gezien|-)
Helaas kan ik hier geen foto's uploaden, want die spreken toch nog wel het meest!

Reacties

Reacties

Deddy

Waauw Jos.
Wat heb jij in een paar dagen al veel gezien in Hong Kong.
Heel veel succes met de Kiwi Experience in New Zealand.
A BIG Hug from us.

Jolie

Hoi Jos, wat leuk om nu al iets van je te horen. Je beleeft gelijk avonturen en je bent er nog maar net! Absorbeer jongen en wees niet te zuinig met je fotorolletjes :). Toedeledokie, tot je volgende verhaal, ik kijk er nu al naar uit! Geniet.......

T-DOGG

Hé freund, mooie!
Foto'tjes komen op facebook snel?
Xoxo gossipboy

Rielle

Jos, ik sta op je mailinglist hoor.
Wilde natuurlijk eerst een verhaaltje checken, maar met woorden als oma-chinees heb ik zeker zin om je te volgen. Kom maar op met die beeldende taal (zolang er nog geen foto's bij kunnen ;) )

Veel plezier in Auckland!
xRielle

HARRY

Hoi Jos, wat is goed om te lezen dat jij al zoveel gezien hebt in 2 dagen , keken die (spleetogen) ook nog naar die blonde viking??.
He Jos maak er iets moois van de komende weken in
New Zealand .
gr Har

Annie

Hoi jos,

Leuk om jou verhalen te lezen.

groet Annie

Brigit

Hoi Jos

Ik heb ook zin om die blonde viking te volgen tussen de spleetogen. Maar hij is alweer vertrokken en zit nu tussen de kiwi,s.

Veel plezier en ben benieuwd naar je volgende avonturen.

greetz Brigit

Elise

Hee jossie!

Leuk je zo te volgen!
Heel veel plezier..

Groetjes van Elise.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!