waarisjos.reismee.nl

Down under!

Ik was op vakantie dus kon even geen verhaaltje uploaden, maar nu vanuit Indonesie dus maar even een update geven over mijn laatste gedeelte van Australie.


Ik was nog steeds aan de oostkust gebleven en de volgende stop was de Withsundays. Een 3daagse zeiltocht langs de Withsunday Islands op de Great Barrier reef. Tot hieraantoe had ik altijd geluk gehad met het weer, totdat ik hier, van de 3dagen, 3dagen in een tropische regenbui zat. Eigenlijk nog niet verkeerd ook. Op een zeilboot in heftige regen is namelijk veel spannender en met een leuke internationale groep was het zeker een leipe ervaring. Tijdens deze trip hebben we veel gesnorkeld om van de prachtige vissen en koraal te genieten. En Nemo gevonden, echt wel!!


Ik dacht een nog andere 3daagse boottrip geboekt te hebben vanaf Townsville. Dit bleek echter gewoon een ferry van een halfuurtje te zijn naar magnetic island met 2 nachten op het eiland. Nou mij hoor je niet klagen hoor! 3 dagen feesten, snorkelen en chillen op een eiland is altijd goed en het weer was ook weer volledig opgeklaard. En omdat foto's met dieren altijd super zijn, ben ik daar naar een dierentuin geweest om met een koala, slang, krokodil, papagaai en een leguaan op de foto te gaan.(leuk voor later)


De kaart van Australie wou ik eigenlijk niet meer zien want ik ging naar Cairns, dat is soort van het einde aan de oostkust als je naar het noorden reist en daar wou ik niet aan denken! Maar hier is nog genoeg te doen. Voor de laatste keer de Great Barrier reef op om te snorkelen en mijn eerste duikles. Een volle dag het water op, maar vooral ook in. Het koraal was hier nog mooier en kleurrijker dan ik eerder had gezien en de vissen hadden de meest gekke vormen. Het nadeel van zoiets moois op je netvlies is wel dat ik iedere keer een lading zeewater opslokte, want me kin verzakte steeds van verbazing. En juist, dat gaat niet samen met een snorkel in je mond.


Met een trip naar de rainforest bij Cape Tribulation zat het er voor mij op aan de oostkust. Dit is vrijwel het meest noordelijkste hoe ver je aan de kust kan komen.
Na ruim anderhalve maand oostkust was het tijd voor de outback, het echte Australie! De dessert in the middle of nowhere. Alle verhalen over een eindeloze rit naar de rode woestijn trok mij eigenlijk wel. I.p.v. een vlucht van 1,5uur te boeken heb ik de bus gepakt. Dit duurde ‘slechts' 38uur om van Cairns naar Alice springs te gaan. Hiermee heb ik mooi een persoonlijk record gezet met langste tijd aaneengeslotenindebustezitten. Owyeahhh!


Na een nacht in Alice Springs ben ik een 3daagse outbacktour gaan doen. Ik had al van 100 verschillende mensen foto's ervan gezien, waarbij ik dacht oke leuk, maar is het wel de moeite waard om midden in de zomer de woestijn in te gaan met temperature boven de 40graden?
Antwoord: JA! Sjeumiggg, wat heb ik de outback onderschat zeg! Het was sowieso het beste van heel Australie wat ik gezien heb! Met o.a. wandelingen op het heetst van de dag langs, op of in de Uluru, Kata Tjuta of Kings Canyon, waar een liter water meer waard is dan een kilo goud. De dagen duurde van zonsopgang tot zondondergang en we sliepen snachts heerlijk en vooral prachtig in de buitenlucht!


1500km hebben we deze dagen nog gereden om deze natuurlijke wereldwonderen te bekijken. En dit keer geen bus, maar het vliegtuig gepakt terug naar Cairns om direct door te vliegen naar Bali! Het einde voor mijn prachtige trip in Australie, maar het begin voor Indonesie waar Nicole en Yannique me op zullen wachten op het vliegveld<3

Reacties

Reacties

Mam

Ey Jos. ik zit hier met kippenvel terwijl het niet koud is.
Wat een mooi verhaal man!!!!
Wat zou ik je graag even A BIG HUG geven, en je weer verder laten genieten.

Veel liefs mam

Brigit

Hoi Jos

Jeetje, wat zie je en doe je toch veel.
Maar het klinkt ook allemaal heel erg bekend.
Daar ben ik ook allemaal geweest.
Zo leuk om dit allemaal te lezen.
Heel veel plezier in Indonesie.

hartelijke groetjes van Brigit

HARRY

Hoi Jos.wat een mooie ontdekkingstocht hebt jij langs oostkust van australie gedaan zeg, met al dat snorkelen en "leipe" gedoe ben je maar weer een mooie ervaring rijker.
Wat een omschakeling zeg, om dan na 38 uur aaneen.....
aan de outbacktoer trip te beginnen. veel liefs PAP

Thea en Ben.

Heeeeeerrrrrlijk om weer wat van je te lezen.
Wat een belevingen allemaal.
KOM je nog wel terug eigenlijk?
Geniet ervan zolang het nog kan en tot horens.
Gr. Thea.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!