waarisjos.reismee.nl

Australia it is!

3- 4-test-2-testikel-2-1
HAA mooi, het werkt nog, tijd voor een update. Vanuit australie dit keer!

Ik vloog op 2 december Melbourne binnen vanuit Nieuwzeeland. Hier stonden me oom John en me nichtje me op te wachten.
Eenmaal bij hun thuis voelde ik me meteen thuis. Vergeleken met 4jaar geleden toen we er waren was er niets veranderd, me familie en het huis was nog precies hetzelfde.
Dat is goed, want het is er heerlijk! Meteen de eerste dag met ome John op pad geweest om een paar projecten voor zijn werk te bezoeken. Waarna ik thuis bij het avondeten ook nog Prue en Katrina tegenkwam en de familie compleet was.Een volle week ben ik bij hun geblevenen heb meegedaan in hun drukke leven van werken. Mooi om een keer opgenomen te worden in de dagelijkse activiteiten van een gezin aan de andere kant van de wereld. Zo ben ik met me oom meegegaan met werk en thuis geholpen in de prachtige alowyngardens. (De achtertuin is een modeltuin van ruim 1300m2 en heeft in 2008 gewonnenals mooiste tuin van australie en is open voor publiek)

Tussendoor nog Melbourne zelf bezocht. Melbourne is echt een heerlijk relaxte stad en geweldige architecture zowel oud als modern en de laatste dag rond Melbourne ben ik naar de wijk St. Kilda ben geweest. Een coole suburb aan het strand met kleine live music cafetjes, icecreamshops en restaurantjes. De welbekende in artdeco stijl theater en Lunapark maken St.kilda af.

11 decemberging ik naar sydney om de volgende dag mijn buddy Camille op te mogen pikken van sydney airport die een maandje met me mee geniet in Australie. Samen met Camille zijn we 5dagen Sydney gaan bekijken, dag- en nachtleven. Naast alle bekende plekken als het Operahouse en Bondibeach hebben we veel buitenwijken bezocht.

Vanuit Sydney hebben we een directe bus naar Byronbay gepakt. Na 15uur kwamen we aan in de Artsfactory lodge. Wat is er bijzonder aan dit hostel, nou me zus heeft hier aantal jaar geleden 6maanden gewerkt en dat moesten we gezien hebben. De goede verhalen over Byronbay en dit hostel zijn niet gelogen, het is er echt super chill. Absurd hoge golven, mooi weer, mooie mensen en vooral geen stress! 12dagen echt vakantie gehad in Byron. Naast op 1 dag de zonsopgang te kijken bij de welbekende vuurtoren op het meest oosterlijke punt van Australie hebben we veel op het strand en in het water gelegen en andere relaxte mensen ontmoet.

Vanuit byron naar Coolangatta(Surfers Paradise) en Brisbane gegaan. Dit laatste is de locatie waar we oud&nieuw hebben gevierd. Geen vuurwerk bij de grote Sydney harbour bridge voor ons maar wel de Brisbane River Bridge.

Op mijn vaders verjaardag hebben we de bus gapakt voor 3dagen Noosa. Nog een heerlijk zonnig en dit keer luxe plaatsje en warm zeewater, nog nooit in zo'n warme zee gezwommen! Waardoor Noosa mede-onvergetelijk blijft zijn de kamergenoten die we hadden. Overal ontmoet je weer mensen waar je een hele goeie tijd mee hebt, zo ook hier. 2 Australische dudes met een baan in een koolmijn. Salaris: 3000dollar per week. Ons idee was het niet maar ze betaalde echt alles voor ons. Waar ik geen foto van heb, maar wat ik zeker nooit zal vergeten is dat ik na een avond stappen in Noosa thuis kwam en de lieftallige kamergenoten een plantje in me bed hadden gelegd. En wat voor een plant, een zeker 5 tot 6 meter lange palmboom die de halve kamer in beslag nam. Dat is nog een thuiskomen. Wat een actie, ik houd ervan!

Hervey Bay was de volgende locatie, vanuit hier hebben we een 4WD tour gedaan om 3 dagen rond tescheuren op het 124km lange Fraser Island. Dit eiland is het grootste zandeiland ter wereld en dus perfect voor wat avondtuur met een 4WD! Buiten het feit dat rondrijden door diep mul zand of over een breed strand super gaaf is, is het eiland zelf ook nog super mooi! Grote zandduinen en echt,,,ECHT mooie meren. Weer zo'n gevalletje bekijk de foto's want uitleggen is kansloos.

Na drie dagen Fraserisland en 1 dag terug in Herveybay was het helaas alweer het einde voor Camille. Wat een toptijd EN...wat hebben we gelachen!<3

Voor mij?! Verder naar het noorden om te zeilen, snorkelen en duiken in de Great Barrier Reef.


Thanks voor alle vorige reacties! I love it!


Wist je dat?!
- Ik al op dag 74 van mij reis ben.
- Ik al in 29 verschillende hostels, in 1 hotel en op 1 camping heb geslapen
- St. Kilda vroeger bekend stond om zijn prostitutie en drugs criminaliteit
- Shipswreck op fraserisland is aangespoeld in 1935 en de werkelijke naam is the SS Moheno
- Er in 1m2 van de Great barrierreef evenveel bio-organismen leven als in 1km2 van Afrika

Reacties

Reacties

Brigit

Hoi Jos

He, eindelijk weer eens een verhaal.
Maar als ik het zo lees ,vraag ik me af of je nog wel thuis komt. Misschien voor een tussenstop ?
Veel plezier nog !

Gr. Brigit

Deddy

Hi Jos.
Super om te lezen dat "this way of life" je zo goed bevalt.
Ik vraag me nog wel af wat ik in je bed zal stoppen ,zodat je je bij ons in April ook weer helemaal thuis gaat voelen.

Blijf genieten van alles! XXX mam

yourrrrr cousin!

Great storyyy again!! Enjoy your time!!:D
groetjesss marije

Marije

En trouwens Deddy, ik zal als ik jou was een puur hollandse Eiken boom in zn bed stoppen!! Voelt ie zich vast snel thuis toch?;)

Deddy

Ey Marije, Bedankt voor de tip.
Misschien kan Robin me helpen een geschikte boom te vinden. :D

Harry

Hoi Jos
Wat goed om te lezen dat je reisgedeelte in Australie fantastisch verloopt, is het werken in de tuinen bij ome John goed bevallen? ik heb gehoord dat je blaren in de hand opgelopen hebt.
Camille wat super dat je met Jos een aantal weken opgetrokken hebt, en dan nog lekker "raggen" met een 4WD op Fraser eiland,te gek joh.
Jos geniet van alles wat je nog meemaakt .
gr. pap

OPA

Hoi Jos.
Wat een prachtige foto's heb ik van je gezien.
Je bent nog wel aardig druk in de weer.Je ziet wel heel veel mooie dingen hoor!
Veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Opa.

Lobke

Wat ontzettend goed dat je het zo naar je zin hebt! Nog even en dan naar Bali.. Lijkt me geweldig eiland!
Geniet nog even van je tijd in australie, en dan weer op naar een nieuw avontuur!;)
xxxxx lobke

Nicole

Zo te zien is opa me zelfs voor geweest met een reactie! Blijkbaar verandert er thuis ook genoeg! Maar fijn verhaal weer broer. Komen de Australische dudes ook naar Bali? Nog 1,5 week! Yes :D Geniet van de laatste weken Oz! X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!