waarisjos.reismee.nl

Eerste week Nieuw Zeeland

Zitten jullie allemaal rechtop? Want dit gaat over Nieuw-Zeeland. Het is echt geweldig hier! De vlucht van Hongkong naar Auckland verliep vlekkenloos. Geen jetlag, dus meteen mooi de tijd om de stad te bezichtigen. Het is een moderne relaxte stad met 2 havens. Als je er rond loopt merk je meteen dat rugby de sport is van NZ. Ze claimen het op elke winkel- en autoruit door het nationale team de 'All Blacks' aan te moedigen.
Een dag voordat voordat ik vertrok vanuit nederland heb ik een buspas gekocht voor de kiwiexperience! Dit is een organisatie voor voornamelijk backpackers die door heel NZ rijdt terwijl de chauffeur verteld over de plekken waar we op dat moment zijn, tevens boekt de chauffeur de accomodaties en zoekt hij leuke activiteiten voor je uit. Super handig en interessant dus. Inmiddels reis ik al een week met de kiwibus en het is super relaxt. Je kan op en af stappen wanneer je wilt en vrienden maken is nog nooit zo makkelijk geweest. Hea mayte, How are you, where you from? en je hebt er weer een nieuwe buddy bij!

De kiwibus heeft me tot nu toe al gebracht naar de Bay of Islands in het hoge noorden, Coromandel met het hot waterbeach in het oosten. Gevolgd door Waitomo, Rotorua en taupo in het binnenland. Al deze plaatsen zijn aantrekkelijke plekken voor activiteiten danwel de prachtige natuur. En prachtig is het! Ik ga niet uitleggen hoe het eruit ziet, daar zijn de foto's voor.

Laat ik het over Taupo hebben. Hier heb ik 3nachten geboekt in plaats van 1 bij de meeste andere plaatsen. De dag van aankomst in Taupo was lekker relaxt, beetje boodschappen gedaan, rondgelopen en wezen stappen. Dag 2 zag er al heel anders uit! Het begon met een bungyjump om 10uur 's ochtends boven een kraakheldere rivier. Wat is dat gaaf zeg! Het moment om te springen is wel eng omdat het gewoon mentaal niet klopt:P! 3-2-1 BUNGY riep de medewerker, dus dan spring je maar hea! De vrije val is eng, maar een weg terug is er niet echt. Eenmaal rechtop op de grond is het een en al adrealine en kon ik dit afvinken van mijn checklist: wat je ooit gedaan moet hebben in je leven.
direct hierna werd ik opgepikt om met een jetboat met 520PK over een rivier met watervallen te scheuren! OOK heel gaaf. 360graden spins doen met 80km/u op water is gekkenwerk, maar heel leip! En dat was ook de bedoeling, want ik had een 4play geboekt met ook een helicoptervlucht en een skydive. Helaas was het weer te winderig om deze laatste 2 uit te kunnen voeren.
Dag 3 in Taupo: Taupo ligt aan een heel groot meer ter grote van Singapore met aan de overkant ervan 3grote vulkanen. De middelste ervan is gebruikt in de film van de Lord of the Rings(Mount Doom) 1 van de vulkanen, de Tongariro, is in 1 dag te beklimmen door amateurs.(dit neemt gemiddeld nog 7uur wandelen in beslag)En dat hebik gedaan met 2 andere jongens van de kiwibus.Om 05.00ging de wekker.Nikies aan en gaan!Het was een zware wandeltocht maar zooo de moeite waard. sneeuw op de top, super blauwe zwavelmeren en unieke rode kraters! Het heeft ons uiteindelijk 5,5uur gekost om 17km te lopen tot een hoogte van 1978meter. uiteindelijk kwam je boven de wolken uit. Altijd mooi om te zien!
Omdat ik de skydive nog te goed had heb ik die direct na de Tongaririo crossing gedaan. Ik was net 15minuten terug of ik werd alweer opgepikt voor de skydive. Wat een dag!
Na een korte instructie video wordt je in een harnas gehezen en het vliegtuig in gestuurd samen met je springpartner, ik mocht het namelijk niet meteen zelf proberen helaas:(
na een vlucht van 30minuten tot een hoogte van 4,8km spring je samen het vliegtuig uit met een vrije vanruim 1 minuut en 200km/u! Krankzinnig mooi! Na een aantal gekke spins wordt de parachute geopend en kun je nog enkele minuten van het prachte uitzicht genieten! Wat een dag, wat een dag! Vroeg naar bed dus!

EN ook weer vroeg op. De kiwibus vertrekt elke dag tussen 7-10uur. Dit maal om naar RiverValley te gaan. een plaats...nee, dorp..nee, nog niet eens een gehucht. Het is een Lodge in de prachtige natuur. geen telefoonverbinding, geen internet niets, Behalve 1 oldfashion boerderij met een buitentoilet. Als ik meer tijd had was ik daar langer gebleven dan 1 dag!

Vandaag aangekomen in Wellington, de hoofdstad van NZ. Lang ben ik hier niet. Morgen om 07.45 vertrekt mijn ferry naar het zuider-eiland. Elke dag dat je in de bus zit veranderd het landschap, dus ben benieuwd hoe het er in het zuiden uitziet!! Heb er zin in!
Thanks iedereen voor de berichten! Het is fijn om te lezen!
Cya maytes!

Reacties

Reacties

Nicole

Eerst stappen in Taupo en de volgende ochtend bungeejumpen... Klinkt als een fijne combi ;) Vervolgens skydiven na een vulkaanwandeling.. Achja omdat het kan! Maar super gaaf broer!!

Kunnen we straks in Indonesie gewoon lekker rustig op olifanten rijden, geen geouwehoer in de lucht!

Geniet & have fun!!! X

Deddy

Ey Jos.
Tjonge wat ben jij NU al veel mooie ervaringen rijker.
Je hebt je to do list snel afgewerkt. Kom je nu ook eerder thuis? ;D

Goeie reis verder en veel plezier!
XXX

Ria

Hay Jos,

Dit is nu echt vrijheid, blijheid. Wat een plaatjes.
Wat zou ik nu nog graag zo rond de 20 jaar zijn geweest. Dan wist ik het ook wel. Veel plezier nog.

Geniet ze, en de groetjes, Ria

Harry

Hoi Jos,
Goed gedaan "kerel''
Wat kun je toch veel doen in zo'n korte tijd , geniet er
maar lekker van .(kun je dit ook nog doen als je 50 bent
geweest ?? )
Jos veel plezier op het zuider-eiland.
gr Harry

Annie

Hoi Jos,

Super gaaf

Veel plezier

Groetjes van Annie

Marije

Eeeee Jos!
Super verhalen joh, wat een ervaringen! Ben jaloers! Ben benieuwd naar je verhaal over het zuider-eiland! En dan op naar Aussiee! Doe je uncle John de groeten!?;) Heeeeeel veel plezier en geniet!
Liefs je nichie!

Gerard

Hoi Jos,

Wat ben jij goed bezig. Alle ervaringen meenemen in een rugzakje en dan lekker blijven genieten.
Spreek je volgend jaar wel weer.

Groet. Gerard van Ria

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!