waarisjos.reismee.nl

Indonesia

Waar is jos? In indonesie! Het land waar de auto geen verwarming hebben, alleen koeling.

2 februari kwam ik aan op Bali waar Nicole en Yannique me al op stonden te wachten. Wat heerlijk is het om je reis te delen met je zus en vrienden.

De vriendelijkheid van de mensen op Bali valt meteen op. Iedereen wil je helpen en iedereen heeft ook wel broer of zus die je verder helpt.

Het echte paradijs vonden we op een eilandje naast Bali, Gili Trawagan! Goedemiddaggg! Wit strand, palmbomen en een koraalrif waar je U tegen zegt. paradijs zoals het moet zijn! Gewapend met snorkel hebben super grote schildpadden gezien, wat een belevenis weer! Zo vreedig dat die beesten voorbij cruisen, heerlijk!

Surfen in Cangu en Mediwi en dolfijnen gespot in Lovina. Yannique heeft ons gedag gezegt in Lovina en Nicole en ikhebben de bus gepakt naar het volgende eiland Java. En wat een ervaring zo'n busrit je kan brengen zeg! En wij in nederland klagen als de bus een keer een stoeprandje raakt;)
Verkeersregels zijn er namelijk niet en een rijbewijs hoef je niet te halen, die koop je voor een paar roepia. Ondanks dat hebben we wel wat verkeersregels ontdekt.
- Kuilen in de weg? Gas geven!
- Rijdt er een auto voor je inde weg? Gas geven en inhalen (het liefst in doodehoeken entegen hellingen op)
- motor in de weg? Luchthoorn blazen en ze gaan vanzelf wel aan de kant

Eenmaal op Java zijn we met een dikke pickup truck vulkaan Bromo op gegaan. In Nieuw-zeeland had ik al kennis gemaakt met aardig wat vulkanen, maar deze was echt heeel indrukwekkend. Vanaf de top kon je recht de vulkaanmond in kijken en 7maanden geleden was het nog uitgebarsten, dus een verse laag as maakte het helemaal af!

Van indrukwekkende natuurverschijnselen zijn we menselijke creatsisch gaan opzoeken. Dit keer hebben we de trein gepakt omvan Malang naar Yogjakarta te gaan. Met een langzaam tempo urenlang door de rijstveldenrijden kunnen we ook afvinken wat je ooit gedaan moet hebben.
In Yokjakarta staan de grootste boedistische en hindoeistische tempels te wereld. En daar staan we toch maar weer mooi even mee op de foto:)
Over foto's gesproken, we lijken wel beroemd hier! Zowel op de vulkaan als bij de tempels worden constant, gevraagd en ongevraagd, foto's van ons gemaakt dat je zelf geen tijd hebt om je eigen foto te maken. Blanke mensen met blond haar zijn schijnbaar netzo zeldzaam als grote tempels;)

En tot slot, het was niet gepland maar ik ben met nicole meegegaan naar Kuala Lumpur waar ze 2 maanden voor school heeft doorgebracht.Best relaxed om even niet als enige blanke door een stad te lopen:P Inmiddelsis Nicoleal thuis en ik ben terug gegaan naar Indonesie. Nog paar weken over om Sumatra en Bali te bekijken.

En namens Indonesie de excuses dat ik geen foto's upload. want computers en internet zijn hier nog niet echt ingeburgerd. Thanks iedereen en tot over een paar weken in Apeldoorn!

See ya!

Nicole

Heerlijk om te lezen, alsof ik er zelf bij was!
Was een mooie trip broer! Moeten we vaker doen! Veel plezier nog op Bali :D xx

Deddy

Ey Jos. Geweldig wat jullie allemaal gezien hebben!
Ga nog even lekker genieten in Uluwatu.
A BIG HUG, mam.

Brigit

hoi Jos

Nou geweldig hoor allemaal.
Als je in Sumatra bent, moet je eens kijken of de jungletrack naar siberut nog bestaat. wij zijn toen 10 dagen naar dit kleine eilandje naast Sumatra geweest en van hut naar hut getrokken door de jungle met een gids. Ben wel benieuwd of dat nog steeds kan.
Ik wens je heeel veeel plezier.
En tot gauw !

Groetjes Brigit

Harry

hoi Jos,
wat een geweldige ervaring opgedaan, en wat heb je in Indonesie weer mooie, snorkel,surf en reisavonturen beleefd.
Ben benieuwd naar alle verhalen als je weer thuis bent.
Tot zondag,en geniet van de laatste dagen. gr pap

Ria

Hallo Jos,
Wat heb ik genoten van je prachtige verhalen. Wat een humor in je teksten. Nog een paar dagen en dan kom je weer in de werkelijkheid. Intussen heb ik ook een bliksembezoek aan Down Under gebracht. Hebben we gezamenlijke gespreksstof.